جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۷/۰۱ 
  • تعداد بازدید : 367
  • کد خبر : ۳۹۰۲
افتتاح پروژه‌های آبرسانی شركت آب و فاضلاب استان اردبیل در بیش از ۴۵ روستا
به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، همزمان با سراسر کشور مراسم افتتاح طرح‌های آبرسانی روستایی که به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور وزیر نیرو همزمان در پنج استان کشور 30 شهریور برگزار شد، پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی اردبیل نیز در روستای امیدچه به بهره برداری رسید.

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، همزمان با سراسر کشور مراسم افتتاح طرح‌های آبرسانی روستایی که به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور وزیر نیرو همزمان در پنج استان کشور 30 شهریور برگزار شد، پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی اردبیل نیز در روستای امیدچه به بهره برداری رسید.

مهندس به نژاد در حاشیه افتتاح پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در قالب پویش الف – ب  ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با تبعیت از اهداف برنامه‌های وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و براساس وظیفه قانونی و ذاتی خود اقدام به آبرسانی به 45 روستا با جمعیت 17 هزار و 435 نفر با اعتبار 31 میلیارد تومان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حجم عملیات اجرایی آبرسانی به این 45 روستا اجرای تصفیه‌خانه آب به ظرفیت 50 لیتر در ثانیه در مجتمع عمران‌آباد، اجرای خط انتقال به طول 64 کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول 100 کیلومتر، اجرای مخزن ذخیره آب با حجم 6 هزار و 400 مترمکعب، بهسازی سه دهنه چشمه و تجهیز سه حلقه چاه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل هدف اصلی از این برنامه‌های آبرسانی روستایی را ایجاد زیرساخت مناسب برای فعالیت‌های روستایی و بهره‌مندی روستائیان از آب شرب پایدار، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و ایجاد مهاجرت معکوس در روستاها اعلام کرد

مهندس به نژاد به امتیازات ویژه‌ این طرح‌های آبرسانی نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح‌های آبرسانی و با تغییر نگرش به دنبال ایجاد آب پایداردر روستاها هستیم چرا که آب‌های مقطعی و روزانه چند ساعت دیگر جوابگوی نیازهای مردم نیست.

وی ادامه داد: وجود زمین‌های کشاورزی بسیار حاصلخیز و دامپروی مناسب در روستاها مسئولان وزارت نیرو را بر آن داشت تا با تامین آب پایدار نسبت به رونق این بخش در روستاها نیز اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل به همزمانی افتتاح مجتمع آبرسانی روستای عمران‌آباد با بهره‌برداری پایاب سد خدآفرین اشاره کرد و گفت: با این افتتاح‌ها در منطقه شاهد تحول عظیمی در کشاورزی و پایداری مردم در روستاها هستیم و مردم نیز از این بابت رضایت کامل دارند..

مهندس به نژاد تصریح کرد: در قالب برنامه پویش الف – ب ایران در سالجاری به تعداد 65 پروژه آبرسانی روستایی را پیش‌بینی کرده بودیم که بالغ بر 50 پروژه به بهره‌برداری رسیده و 15 پروژه دیگر نیز در دست اجرا می‌باشد.

وی ادامه داد در صورت تخصیص به موقع اعتبارات ما ظرفیت افزایش این پروژه‌ها به 100 مورد را نیز داریم واین مستلزم این است که بتوانیم بدهی پیمانکاران را در موعد مقرر پرداخت کنیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل بیان کرد: با اتمام مجتمع آبرسانی شهید کسایی با پوشش 58 روستا، فاز یک موران شهرستان گرمی، مجتمع دره بیگلوی  شهرستان مشگین‌شهر با 12 روستا و ... تا آخر سال تحولی عظیم در آبرسانی روستایی را شاهد خواهیم بود.

مهندس به نژاد همچنین تصریح کرد: ما در تمام روستاها آبرسانی را اجرایی کردیم اما بالغ بر 700 روستای استان از آب بسیار کم و محدود برخوردار هستند که تلاش می‌کنیم با تامین آب پایدار برای این تعداد روستا اشتغال، کشاورزی و مهاجرت معکوس را در این روستاها شاهد باشیم

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    آخرین بروزرسانی سایت : 1402/10/10 16:34
    6.1.7.0
    V6.1.7.0